GRADUL DE SATISFACȚIE AL PACIENȚILOR, O MĂSURĂ A CALITĂȚII ÎNGRIJIRILOR MEDICALE
Rezumat:
Calitatea serviciilor de sănătate după OMS reprezintă gradul de excelenţă obţinut în activitatea medicală, în concordanţă cu nivelul curent al cunoştinţelor şi tehnologiei medicale. Conform teoriei lui Avedis Donabedian, calitatea trebuie analizată sub trei aspecte: structura, procesul şi rezultatul. Dintre acestea, structura este cel mai uşor de măsurat, ea fiind reprezentată de toate resursele unei organizaţii, cele materiale, umane şi finaciare. Dintre acestea, cel mai greu se evaluează rezultatele serviciilor medicale, care se exprimă prin starea de sănătate a pacientului, gradul său de satisfacţie etc. Măsurarea gradului de satisfacţie este un aspect subiectiv, care variază în funcţie de gradul de cultură şi de percepţia individuală asupra stării de sănătate sau boală a individului. În prezentul studiu am evaluat gradul de satisfacţie al pacienţilor, în raport cu serviciile medicale din unităţi sanitare ale municipiului Sibiu, cu scopul de a surprinde principalele aspecte pozitive, dar şi nemulţumirile pacienţilor referitoare la serviciile acordate de furnizori.Abstract:
The quality of health services (WHO) represents the level of excellence in medical activity, in accordance with the current level of medical knowledge and technology. Avedis Donabedian’s theory is that quality has to be analyzed under three aspects: structure, process and result. Of these, structure is the easiest to be measured, being represented by all the resources of health organization, material, human and financial resources, and more difficult is to measure the results of health services, which are expressed by the patient’s health status, the level of satisfaction etc. The measure of the satisfaction level is a subjective aspect, which is variable due to the individual level of culture and the personal perception regarding the individual health or disease status. In the present study, we have evaluated the patients’ satisfaction level in relation to the health services from the medical units of Sibiu, in order to find out the main positive aspects, but also the patients’ dissatisfactions concerning the supplied services.
articol integral în limba română (.RO) |
articol integral în limba engleză (.EN) |